21.11.2017
Pomáhám firmám a živnostníkům nastartovat proces přípravy na GDPR. Vysvětluji základní principy, ukazuji kterých částí a procesů ve firmě se nařízení týká a kterým směrem se pustit při řešení nevyhovujících situací. Vše uvádím na konkrétních příkladech, ale hlavně bez zbytečných složitostí, aby si dostatek informací ze školení a následné diskuze odnesl opravdu každý.
Co je GDPR
Je to obecné nařízení na ochranu osobních údajů (General Data Protection Regulation) z dílny EU. Začne platit 25. 5. 2018 a týká se v podstatě úplně všech, kteří zpracovávají či evidují osobní data občanů nejen u nás v České republice, ale napříč Evropskou unií.
Proč musíte být v souladu s nařízením
U jakéhokoli procesu, kdy pracujete s osobními údaji (evidence klientů, fakturace, kamerové záznamy, údaje o zaměstnancích, zákaznické databáze apod.), musíte prokázat soulad s požadavky GDPR. Jinak vám hrozí astronomické pokuty, a to až do výše 540 milionů Kč včetně trestních postihů, přičemž nezáleží na tom, zda jste živnostník, malá firma o 5 zaměstnancích nebo velká akciová společnost či státní instituce.
Proč byste měli využít této služby
- Nechce se vám studovat 88 stránek nařízení a spoustu dalšího materiálu
- Neudělali jste ani základní kroky k dosažení souladu s nařízením
- Nejsou vám jasná rizika a dopady při nedodržení nařízení
- Nechcete chodit na drahá a často i příliš odborná či náročná školení
- Nevíte v jakém rozsahu se opatření týkají vašeho podnikání nebo firmy
- Nemáte přehled o rozsahu a typu osobních údajů, které se u vás zpracovávají
- Netušíte, kdy a jak musíte požádat o souhlas se zpracováním osobních údajů
- Nemáte ujasněné vztahy s dalšími dodavateli či zpracovateli dat (účetní, programátoři, externisté)
- Nevíte jaké incidenty a komu budete povinni hlásit
- Nejste odborníci na IT ani právo, ale přesto chcete získat dostatek informací a příkladů
- Nevíte, co dělá ÚOOÚ a proč byste neměli být v jeho hledáčku
- Nechcete ohrozit sebe, svoje podnikání, firmu, rodinu nezodpovědným přístupem k celé problematice
- A hlavně potřebujete pochopit a jednoduše nastartovat celý proces
Co vám pomohu udělat
- Seznámím vás se základními principy a postupy, které musíte začít co nejdříve dělat
- Vysvětlím rozdíl mezi osobními údaji a citlivými osobními údaji, kdo je správce a kdo zpracovatel a zda na tom záleží
- Ukážu, jak postupovat ve vaší firmě, co a jak analyzovat i jak s procesem seznámit kolegy
- Nastíním, jaké všechny profese budete při realizaci GDPR potřebovat a proč byste je měli začít shánět co nejdříve
- Ozřejmím, že ne vždy musíte investovat miliony do vylepšení HW/SW vybavení a dalších opatření
- Pochopíte, že v tomto nařízení nejde jen o data v elektronické podobě
- Seznámím vás i s termíny jako je anonymizace, pseudonymizace, DPO, právo na výmaz či rozdílová analýza
- Detailněji popíši možné pokuty, sankce, žaloby a trestněprávní zodpovědnost
- Vysvětlím, jaká nebezpečí hrozí od nespokojených zákazníků nebo vyhozených zaměstnanců
- Představím řešení, které jsem aplikoval sám na svoje podnikání
- Uvedu ale také řadu příkladů špatného nakládání s osobními údaji a jejich uvedením do souladu s nařízením
- Pomohu přijmout fakt, že nejde o hloupé nařízení EU, ale také o vaši bezpečnost
- Vysvětlím i konkurenční výhody, pokud dobře a včas zavedete příslušná opatření
Kolik to bude stát a co je v ceně
Cena za hodinové školení/diskuzi začíná na 5 000,- bez DPH (jsem plátce DPH). V ceně jsou i dokumenty v papírové nebo elektronické podobě shrnující představené informace a postupy. Pokud bude třeba více času nebo budete potřebovat další konzultace, je možné se dopředu nebo až na místě domluvit na prodloužení.
Nevíte jak začít? Nemáte na to lidi ani čas? Zkrátka se vám do toho vůbec nechce?
Není problém! Ihned (po školení) se můžeme domluvit na nastartování celého procesu, přípravě podkladů, vytvoření pracovního týmu, ale především spuštění analýzy současného stavu. Výsledkem budou materiály, které můžete předat dalším odborníkům z IT nebo právnímu oddělení.
Velkou výhodou této externí služby je, že nehrozí ovlivnění profesní slepotou nebo zažitými pravidly. Velmi snadno se tak mohou odhalit další problémy s daty, určit možné způsoby jejich úniku nebo jiná zanedbaná pravidla či postupy.
Cena bude stanovena dle rozsahu a náročnosti. Orientačně lze vycházet z mojí hodinové sazby za konzultace, tedy 1 600,- bez DPH.
Jak mě kontaktovat
Napište mi prosím e-mail (na adresu vklaus@audrey.cz), stručně popište svoji situaci, uveďte další požadavky a také případně zanechte kontaktní telefon. Ozvu se vám co nejdříve a zkusíme vymyslet, co, jak a kdy pro řešení situace mohu udělat. Služba je poskytována pouze na území Prahy a v češtině.
Nemusíte se ničeho obávat, vše probíhá v přátelské neformální atmosféře, bez zbytečných složitostí, příliš odborných termínů nebo komplikování celého procesu.
Nezapomeňte, že zcela zásadní nařízení Evropské unie "GDPR" vchází v platnost 25. 5. 2018 a je nanejvýš vhodné být na něj velmi dobře připraveni. Nenechávejte to proto na poslední chvíli...
Služby
Projekt je ukázkou těchto nabízených služeb: