10.01.2012

Aplikace MIS 2012 slouží k off-line práci s monitoringem médií. Základem je robustní systém spolupracující s MS Access databázemi. Z tohoto důvodu je k dispozici Database Manager zajišťující kompletní práci s databázemi, včetně zálohování, archivace starých dat, údržby apod. Aplikace vyžaduje také aktivaci, k čemuž slouží Activation Manager. Aktivace je založena na HW otisku, je časově omezená a umožňuje také ovlivňovat přístupnost řady funkcí. Zcela zásadní roli dále hraje Import Manager, díky němuž je možné importovat různá data. V současné chvíli je podporováno několik datových typů (mdb, mis, misx, misdat, xml a zip). Spolu s ním se na vstupu dat podílí také Drag & Drop Manager, který umožňuje přetahovat soubory nebo jejich zástupce přímo na aplikaci. Kromě datových typů jsou podporovány také další (misflt, misgrid), které ovlivňují chování a nastavení databázové mřížky.
Základem pro zobrazení dat je databázová mřížka, která funguje ve dvou režimech. Základní režim poskytuje velice rychlé zobrazení a základní práci s velkým množstvím dat. Režim chytré mřížky slouží k řazení, filtrování a seskupování záznamů. Data je také možné zobrazit ve formě grafů - o to se stará Chart Manager. Bylo připraveno několik základních typů grafů, ale také dva interaktivní. Grafy je možné ukládat, exportovat do grafických formátů nebo zobrazit zdrojové údaje přímo v Excelu.
Ke každému článku je možné přidat řadu uživatelských údajů (sentiment, příznak, důležitost, uživatelská pole, komentář, překlad apod.). Článek má také svůj formátovaný náhled, který je možné zcela libovolně konfigurovat pomocí XSLT šablon. Stejně tak je možné nastavit vzhled a obsah HTML exportů, tedy například přidat i číslovaný obsah. Export Manager dále umožňuje výstup dat do všech výše uvedených datových formátů, ale také do RTF formátu, který je generován bez použití jakékoliv další aplikace (MS Word), a tedy velice rychle.
S články je možno provádět řadu dalších operací, jako je odstranění, duplikace nebo hromadné nastavení atributů, stornování prováděných změn apod. Vše řídí inteligentní kontextová lišta, která zobrazuje funkce mající v daný okamžik nějaký smysl. Hledání a filtrování dle datumů zajišťuje Serach Manager, založený na složitých SQL dotazech.
Nedílnou součástí je také 55stránková Uživatelská příručka podrobně vysvětlující všechny funkce i na přiložených obrázcích. K dispozici je také seznam všech změn v jednotlivých verzích aplikace. V aplikaci je také zabudován Log Manager, pomocí kterého lze sledovat, co se v systému děje a zaznamenávat detailní informace třeba o importu dat.
Prostředí aplikace je možné přepnout do češtiny, angličtiny, slovenštiny a polštiny. Multijazykový je také aktualizační systém, správce databází, instalace a další interní systémy - vše má na starosti Localization Manager. Aplikace byla připravena v Delphi XE a disponuje též systémem AUDREY Updater na zajištění aktualizace z internetu. Uživatelské prostředí využívá, podobně jako naše další aplikace, moderní design založený na Microsoft Ribbonu (pás karet), ve stylu MS Office 2010.
Aplikace vznikala 4 měsíce, ale využívá mnohaleté know-how získané při programování podobných databázových systémů.
Screenshoty
Služby
Projekt je ukázkou těchto nabízených služeb:





Příbuzné projekty (Vývoj a programování aplikací v Delphi)




































































































































