Produkty z řady Microsoft Office používám pro vlastní práci i externí projekty velmi často. Moje první zkušenosti se týkaly již MS Wordu 6.0 (okolo roku 1995) a pokračovaly postupně přes všechny další verze, neboť zpracování textových dat je jednou z nejčastějších činností, které provádím. Někdy připravuji projekt pouze přímo v dané aplikaci, jindy k tomu ještě připojím řídící aplikaci programovanou z Delphi, čímž se možnosti celého systému zásadně zvětší.
Další produktem, se kterým jsem začal intenzivněji pracovat, byl MS Excel. Naprogramoval jsem v něm systém na výpočet daní a pojistného, ale i řadu dalších zajímavých projektů, např. pro LG Česká republika, CzechInvest, Towers Consulting nebo LANGMaster.
Velmi specifickou oblastí je programování MS Outlooku, pro který jsem připravil zálohovací systém na archivaci e-mailů (spolupracoval i s MS Exchange), ale především aplikaci AUDREY Mailorator pro hromadné rozesílání personifikovaných e-mailů. Z poslední doby je pak velmi zajímavá tvorba add-in modulů pro společnost Colliers International nebo vlastní projekt na evidenci času AUDREY Time Reporter.
Další velmi využívanou aplikací je MS Access, ve kterém jsem připravil řadu speciálních redakčních systémů, sloužících jako centrální systém pro skladování dat, vedení informací o projektech a napojením na tiskové a finanční systémy. MS Access hojně používám i jako databázový motor (MS Jet) pro projekty v Delphi.
Ostatní aplikace používám spíše ve standardním režimu - MS Project nebo MS PowerPoint zatím nebylo třeba speciálně programovat, ale v případě potřeby to nebude žádný problém.
Zcela specifickou (a zásadní) roli zastává MS OneNote, který slouží jako centrální úložiště všech poznámek, informací k projektům, seznamu prací atd. A s tím samozřejmě souvisí i práce s MS OneDrive a dalšími službami a aplikacemi.